Gå til hovedinnhold

En «vanlig» dag på kontoret

Ingen dager er like her i Nordnet. Markedet endrer seg, kundene våre endrer seg og vi endrer oss hele tiden med dere. Vi skal allikevel prøve å ta deg med på en «vanlig» dag på jobben med oss, rettere sagt med meg, Christian, som jobber på kundeservice.

Jeg har jobbet hos Nordnet siden september 2010. Jeg begynte ikke på kundeservice, men jobbet deltid ved siden av studier på tele-marketing. Det beste med å jobbe hos Nordnet er at jeg har nærhet til markedet. Jeg får hele tiden mer kunnskap og kan utvikle meg som investor og i stillingen jeg har. Med en jobb på kundeservice får man jobbe bredt og lære om alle detaljer i organisasjonen. Det er derfor mange som jobber på kundeservice som beveger seg videre i Nordnet der kunnskapen vi har er veldig viktig. Du kan lese mer om det i innlegget til kollegaen min, Heidi.

En vanlig dag på kontoret starter jeg med å måle temperaturen i markedet. Jeg sjekker e24, Hegnar, Dagens Næringsliv og eventuelt noen rapporter som kan ha blitt publisert. Så er det bare å komme i gang med arbeidsoppgavene. På kundeservice jobber vi aller mest med å snakke med kundene våre. Vi snakker over telefon eller gjennom meldingssystemet vårt. Det vi ofte hjelper til med er selskapshendelser, som børsnoteringer og emisjoner, i tillegg til spørsmål om handler og skatterapportering.

På kundeservice jobber vi ikke bare med å være der for kundene våre, vi er også en støttefunksjon for de andre avdelingene. Ingen i organisasjonen har bedre oversikt over hva kundene våre trenger og ønsker seg enn oss. Derfor får vi være med på mange innovative prosjekter og bidra med det vi vet at kundene våre ønsker når vi skal utvikle nye ting.

Det er et innovativt og ungt miljø her i Nordnet og det gjør det ekstra kult å dra på jobb hver dag. Jeg kan også røpe at av alle avdelingene hos oss så er kundeservice kanskje den mest aktive i markedet og derfor passer det meg veldig godt å jobbe her. Jeg har selv vært i markedet siden 2009 og har etter hvert som jeg har fått enda mer kunnskap fått bygget meg opp en strategi som passer meg godt. Du kan følge meg på Shareville som Linnerusken.

Christian, Kundeservice

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

I kommentarfeltet nedenfor kan du kommentere innholdet i dette blogginnlegget, og ta del i andre leseres kommentarer. Kommentarene representerer ikke Nordnets meninger. Nordnet gjennomgår ikke kommentarene før publisering, men fjerner upassende kommentarer hvis det forekommer. Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

Abonner
Gi meg beskjed
guest
3 Kommentarer
nyeste
eldste mest stemmer
Se alle kommentarer
Gjest
Gjest
05.12.2015 10:58

Lese Hegnar og andre finans medium før du kommer i gang med arbeidet? Virkelig?! Er det derfor dere ikke svarer på henvendelser på mail og at det er så stor pågang. Herre min hatt! Snakk om å forsnakke seg. Trudde aldri at kundeservice var noe analyse jobb. Her nevner vedkommende at det handles og leses i arbeidstiden. Den tiden som i prinsippet skal brukes til å besvare kunder osv. Si meg at det der er en spøk? Merker at jeg og sikkert mange andre kunder blir skeptiske av å ha penger hos dere. Fy!

Gjest
Gjest
Svar på  Gjest
07.12.2015 12:01

Hei Hans Gunnar. Takk for tilbakemelding, og beklager det du har opplevd som ikke tilfredsstillende service fra oss. Det er selvfølgelig slik at alle som jobber her gjør alt de kan for å hjelpe kundene våre til enhver tid, og vi har et mål om å besvare alle våre henvendelser så raskt som mulig. Dette jobber vi kontinuerlig med å bli bedre på. Her i Nordnet er vi opptatt av at alle ansatte har god oversikt over markedet uansett om man jobber på kundeservice eller er investeringsøkonom. Mange forventer en ekspertise og genuin interesse for finans når de tar kontakt… Les mer »

Gjest
Gjest
Svar på  Gjest
09.12.2015 04:11

Veldig fint å forsvinne bak fine setninger altså. Forstår at markedsoversikten er viktig, og jeg skal ikke gå inn i hvor mye man bør sette seg i. Likevell, så føler jeg at det å forsvare seg med å si at man har mye pågang, når man går ut offentlig med “hodet hevet” i en blogg og fortelle at man bruker noen av tiden til å lese om markedet osv.. Det går dessverre ikke an å forsvare seg med. Han økonomen som snakker på seminarer o.l kan jeg forstå bruker tid på dette. Utvikle seg selv? det er veldig viktig, men… Les mer »