Nordnetbloggen

Mitt syn på våre produkter i dag og fremover

Hei, mitt navn er Rasmus Järborg og jeg har nylig begynt i jobben som produktsjef i Nordnet. Jeg kommer fra SEB der jeg hadde ansvaret for bankens digitalisering inkludert SEBs digitale kanaler, web og app. Privat er jeg den som vil teste alt det nyeste, telefonen min er full av apper som jeg vil teste, enten i privat eller yrkessammenheng. Tidligere har jeg blitt kalt «Mr app» av mine kolleger ettersom jeg ved en reise til Silicon Valley brukte opp mobildataen allerede på mellomlandingen i København.

Våre produkter i dag og fremover

Hos Nordnet er det høyt tempo og jeg har vært så heldig å møte mange engasjerte kolleger i både produkt- og tech-avdelingene, som er de som utvikler nye produkter og tjenester vi ønsker å tilby kundene våre.

Mitt syn på produktutvikling er å jobbe for og med kundene, lytte til feedback og forsøke å øke lanseringsfrekvensen. Teamene som gjør mange lanseringer skal belønnes. Det er viktig å få nye funksjoner ut til kundene våre slik at vi kan få tilbakemeldinger på de. Som dere sikkert vet har Nordnet akkurat nå to versjoner av websiden som er «live» samtidig.

Vår gamle (nåværende) nettside kaller vi NOW. Der kan du gjøre det aller meste og der finnes hverdagsfunksjonaliteten.

Vår nye nettside ble lansert før sommeren og kalles NEXT. Den brukes til å teste nye funksjoner og tjenester, men har ikke alle funksjoner enda.

Alle mine kolleger og jeg er enige om at vi skal forsøke å bygge ferdig NEXT så raskt som mulig slik at dere, våre kunder, slipper å bli sendt frem og tilbake mellom to ulike miljøer. Vi vet og forstår at det ikke er ideelt. Jeg er selv kunde i Nordnet og vil helst gjøre alle mine investeringer i NEXT.

Oppdateringer innen produktutviklingen vår

Jeg håper at jeg ved å blogge kan gi dere en regelmessig oppdatering på hva vi jobber med og hvilke funksjoner vi lanserer. For eksempel slapp vi i forrige uke muligheten til å gjøre uttak fra egne konto på Next, i tillegg til den nye porteføljerapporten. Samtidig vil jeg be om forståelse for at det kommer lanseringer i ujevnt tempo. Vi jobber så raskt som mulig, i tre parallelle team.

Et produkt vi er veldig stolte over er den nye appen, som ble lansert i sommer på både Android og iOS. Der har vi begynt å komme opp i den lanserings-rytmen jeg liker, med både store og små lanseringer og utbedringer, hver andre eller tredje uke. Om dere ikke har lagt merke til det så er det en feedback-funksjon under «Profil» i appen. Der har vi allerede fått inn over 2000 forslag og ønsker fra dere, og det elsker vi. Vi har ikke mulighet til å svare på alle tilbakemeldingene, men vi leser absolutt alle. Det som etterspørres mest er transaksjonshistorikk, strømmende data, avansert ordrelegging og engelsk som språk. Vi jobber med alle disse funksjonene og nylig slapp vi en ny versjon av appen (v7.5.0) med transaksjonshistorikk og kvitteringer. Dere har vel satt på varslinger for å raskt få info om lukking, utbytte og når penger kommer inn på konto? Det bør du prøve!

Liker dere appen er dere velkomne til å gå inn på Google Play eller App Store og rate appen.

Takk for at dere finnes, kjære kunder, for at dere bruker tjenestene og de digitale kanalene våre hver dag og for at dere velger å spare og investere hos oss. Takk også for at dere leste, jeg skal forsøke å holde det kortere i fremtiden.

Frem til neste gang vil jeg anbefale å oppdatere appen til den nyeste versjonen. Prøve gjerne også den nye uttakssiden og porteføljerapporten.

/Rasmus Järborg, produktsjef Nordnet

Innlegget er oversatt fra svensk. Originalinnlegget kan leses her.

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

Skriv en kommentar

avatar
Nordnets Investorbrev
Nordnets månedlige investorbrev med statistikk, nyheter og tips.

Ønsker du å vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.
Hold meg oppdatert