NORWEGIAN AIR SHUTTLE(NAS)
(NAS)
Kvartalsrapport (Q1)
NY
I dag‧47min
0,00 NOK/aksje
Siste utbytte
4,00 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Åpent
Antall
Kjøp
5 638
Selg
Antall
1 225
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
891 | - | - | ||
2 225 | - | - | ||
1 116 | - | - | ||
8 444 | - | - | ||
769 | - | - |
Omsetning (NOK)
393 555 490Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q1) | 25. apr. i dag |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 16. feb. | |
2023 Ekstraordinær generalforsamling | 21. des. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 2. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 24. aug. 2023 | |
2022 Generalforsamling | 23. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
NY
I dag‧47min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q1) | 25. apr. i dag |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 16. feb. | |
2023 Ekstraordinær generalforsamling | 21. des. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 2. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 24. aug. 2023 | |
2022 Generalforsamling | 23. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 40 min sidenfor 40 min sidenFra finansavisen.no - Alle Norwegian-investorers øyne er nå rettet mot sommersesongen, hvor flyselskapet skal tjene inn det tapte, og vel så det. Norwegian opprettholder guidingen for 2023 som tilsier et driftsresultat på mellom 2,5 og 3,2 milliarder kroner, ekskludert Widerøe. – Etterspørselen ser god ut. Vi har økt vår kapasitet med 15 prosent, både i antall seter og flykilometer. Vår fyllingsgrad i dag, basert på forhåndssalget, er den samme som på samme tidspunkt i fjor. Vi oppnår høyere billettpriser sammenlignet med fjoråret. Sommeren 2023 var rekordbra, og det ser minst like bra ut i år, sier konsernsjef Geir Karlsen. Nesten 60 prosent hedget Siden årsskiftet har oljeprisen steget nesten 15 prosent, og handles i skrivende stund for 88,36 dollar pr. fat. Flere peker på at oljeprisen kan fortsette å stige på grunn av økt geopolitisk usikkerhet. I første kvartal hadde Norwegian drivstoffkostnader på 1,67 milliarder kroner. I regnskapet ser man at selskapet hadde en positiv effekt på driftsresultatet relatert til drivstoff på 64 millioner kroner. – Vi er nesten 60 prosent hedget ut året, og vi er godt sikret langt inn i 2025, og til dels inn i 2026. Vi er mer robuste nå enn tidligere. Det vil kreve mye for at vi skal merke en stor effekt. I tillegg er det veldig positivt å se at Widerøe er sikret 80 prosent ut 2024, på et betydelig lavere nivå enn dagens spotpris, sier Karlsen. Vil ha sterk balanse Norwegians likviditetsposisjon forbedret seg til 10,4 milliarder kroner i kvartalet, til tross for at oppkjøpet av Widerøe er blitt gjennomført. – Dere har mye kontanter. Hva skal pengene brukes til? – Vi ønsker å belønne våre aksjonærer med utbytte, selv om vi ikke har lov til det ennå. Vi har i praksis satt av disse pengene allerede. Dessuten har vi bestilt 50 nye fly som skal betales, sier han, og fortsetter:for 16 min sidenfor 16 min siden3.2 mrd...eks widerø...mc 13 mrd???????? Lol Nas er ned 1000 mill i dag..direlte latterlig og komisk.
- for 42 min sidenfor 42 min sidenUnderskuddet hadde tydeligvis ikke noen kontakt effekt da cash beholdningen økte. Men det forstår ikke nettløkene. Heller ikke at guidingen på 3,2 milliarder i pluss opprettholdes. Blir fine utbytter ogsåfor 37 min sidenfor 37 min sidenNas leverte dårligere enn ventet og allerede meldt at de er inne i en dårlig måned som er første måned i Q2. Kan du fortsatt ikke forstå at kursen er dårlig? Geir kan skrike hvor mye han vil om høysesong, men en høysesong er ikke høysesong før man får noen tall og kan slå fast at det var en høysesong. Og før høysesongen er i gang kommer det streikesesong. Neste positive trigger er trafikktall som kommer i juni, det er lenge til det. Og før det har man en negativ trigger som kommer om under 2 uker. For meg er det som kjent helt forklarlig at kursen går ned.
- for 54 min sidenfor 54 min sidenMesteparten av tapet dette kvartalet skyldes valutakursen. Og ser man tilbake, så var dollaren høyere ifjor ved flere anledninger. Det er vel blitt advart, om at vi må forholde oss til en høyere dollarkurs, og høyere energipriser fremover. Dette vil selvfølgelig kunne øke til dyrere billetter for å kompensere utgifter. Blir det mindre reising, fordi billetten din koster 1000,- istedet for 900,-? Den største effekten vil jo være på kjøp av drivstoff. Men én høyere kabinfaktor vil jo minske den utgiften. Så en høyere kabinfaktor er absolutt å foretrekke i fremtiden, når resultater legges frem. April trafikktall vil være dårligere enn april ifjor, grunnet påske. Dette vil ikke komme som noe overraskende når de tallene kommer. Er det 5 % lavere, så er det nok i tråd med forventningene. Kursmål i nærmeste fremtid kan øke/senke kursen etterhvert som de blir publisert. Og jeg regner med at de vil komme. Langsiktig tror jeg det vil bli bra. På kort og mellomsikt, kan det nok svinge. Du taper eller vinner, kun når realiserer.for 3 min sidenfor 3 min sidenTretten12, dette er siste gangen jeg kommenterer deg. Når jeg sa 17, det er forresten lenge siden. Hva skjedde i etterkant? Jo, den gikk opp til 18+. Så de fleste hadde vel sjansen til å tjene penger. Når det gjelder MPC, så nevnte jeg faresignaler om at det kunne snu. De gjelder fremdeles. Uansett, så er dette siste gang. Bare fremprovoser. Jeg vet du elsker det. Så ha det bra, på badet ligger en gammel sjokolade.🫡
- for 1 t sidenfor 1 t sidenNas leverer svakere enn ventet selv med påsken inkludert. Trafikktall for April kommer om under to uker, og selskapet selv har meldt selv at April blir svakere. Hvorfor er det så uforståelig for mange at kursen faller? Det tekniske bilde viser støtte på 13..for 46 min sidenfor 46 min sidenFordi ebitda og resultat for 2023 og 2024 tilsier en mc som svarer til en kurs på 20-23.for 40 min sidenfor 40 min sidenJa GG, ofte er flyselskapets verdier i slots og Intangible assets, verdt mere enn flyselskapet. Og de sitter med en kontantbeholdning, med mere enn 10 mrd. Så verdien kontra prisingen er jo ikke tilstede.
- for 1 t sidenfor 1 t sidenHvor langt ned skal vi tro? 🤔for 1 t sidenfor 1 t sidenPrøver å finne ut av det nå🤔
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q1)
NY
I dag‧47min
0,00 NOK/aksje
Siste utbytte
4,00 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
0,00 NOK/aksje
Siste utbytte
4,00 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 40 min sidenfor 40 min sidenFra finansavisen.no - Alle Norwegian-investorers øyne er nå rettet mot sommersesongen, hvor flyselskapet skal tjene inn det tapte, og vel så det. Norwegian opprettholder guidingen for 2023 som tilsier et driftsresultat på mellom 2,5 og 3,2 milliarder kroner, ekskludert Widerøe. – Etterspørselen ser god ut. Vi har økt vår kapasitet med 15 prosent, både i antall seter og flykilometer. Vår fyllingsgrad i dag, basert på forhåndssalget, er den samme som på samme tidspunkt i fjor. Vi oppnår høyere billettpriser sammenlignet med fjoråret. Sommeren 2023 var rekordbra, og det ser minst like bra ut i år, sier konsernsjef Geir Karlsen. Nesten 60 prosent hedget Siden årsskiftet har oljeprisen steget nesten 15 prosent, og handles i skrivende stund for 88,36 dollar pr. fat. Flere peker på at oljeprisen kan fortsette å stige på grunn av økt geopolitisk usikkerhet. I første kvartal hadde Norwegian drivstoffkostnader på 1,67 milliarder kroner. I regnskapet ser man at selskapet hadde en positiv effekt på driftsresultatet relatert til drivstoff på 64 millioner kroner. – Vi er nesten 60 prosent hedget ut året, og vi er godt sikret langt inn i 2025, og til dels inn i 2026. Vi er mer robuste nå enn tidligere. Det vil kreve mye for at vi skal merke en stor effekt. I tillegg er det veldig positivt å se at Widerøe er sikret 80 prosent ut 2024, på et betydelig lavere nivå enn dagens spotpris, sier Karlsen. Vil ha sterk balanse Norwegians likviditetsposisjon forbedret seg til 10,4 milliarder kroner i kvartalet, til tross for at oppkjøpet av Widerøe er blitt gjennomført. – Dere har mye kontanter. Hva skal pengene brukes til? – Vi ønsker å belønne våre aksjonærer med utbytte, selv om vi ikke har lov til det ennå. Vi har i praksis satt av disse pengene allerede. Dessuten har vi bestilt 50 nye fly som skal betales, sier han, og fortsetter:for 16 min sidenfor 16 min siden3.2 mrd...eks widerø...mc 13 mrd???????? Lol Nas er ned 1000 mill i dag..direlte latterlig og komisk.
- for 42 min sidenfor 42 min sidenUnderskuddet hadde tydeligvis ikke noen kontakt effekt da cash beholdningen økte. Men det forstår ikke nettløkene. Heller ikke at guidingen på 3,2 milliarder i pluss opprettholdes. Blir fine utbytter ogsåfor 37 min sidenfor 37 min sidenNas leverte dårligere enn ventet og allerede meldt at de er inne i en dårlig måned som er første måned i Q2. Kan du fortsatt ikke forstå at kursen er dårlig? Geir kan skrike hvor mye han vil om høysesong, men en høysesong er ikke høysesong før man får noen tall og kan slå fast at det var en høysesong. Og før høysesongen er i gang kommer det streikesesong. Neste positive trigger er trafikktall som kommer i juni, det er lenge til det. Og før det har man en negativ trigger som kommer om under 2 uker. For meg er det som kjent helt forklarlig at kursen går ned.
- for 54 min sidenfor 54 min sidenMesteparten av tapet dette kvartalet skyldes valutakursen. Og ser man tilbake, så var dollaren høyere ifjor ved flere anledninger. Det er vel blitt advart, om at vi må forholde oss til en høyere dollarkurs, og høyere energipriser fremover. Dette vil selvfølgelig kunne øke til dyrere billetter for å kompensere utgifter. Blir det mindre reising, fordi billetten din koster 1000,- istedet for 900,-? Den største effekten vil jo være på kjøp av drivstoff. Men én høyere kabinfaktor vil jo minske den utgiften. Så en høyere kabinfaktor er absolutt å foretrekke i fremtiden, når resultater legges frem. April trafikktall vil være dårligere enn april ifjor, grunnet påske. Dette vil ikke komme som noe overraskende når de tallene kommer. Er det 5 % lavere, så er det nok i tråd med forventningene. Kursmål i nærmeste fremtid kan øke/senke kursen etterhvert som de blir publisert. Og jeg regner med at de vil komme. Langsiktig tror jeg det vil bli bra. På kort og mellomsikt, kan det nok svinge. Du taper eller vinner, kun når realiserer.for 3 min sidenfor 3 min sidenTretten12, dette er siste gangen jeg kommenterer deg. Når jeg sa 17, det er forresten lenge siden. Hva skjedde i etterkant? Jo, den gikk opp til 18+. Så de fleste hadde vel sjansen til å tjene penger. Når det gjelder MPC, så nevnte jeg faresignaler om at det kunne snu. De gjelder fremdeles. Uansett, så er dette siste gang. Bare fremprovoser. Jeg vet du elsker det. Så ha det bra, på badet ligger en gammel sjokolade.🫡
- for 1 t sidenfor 1 t sidenNas leverer svakere enn ventet selv med påsken inkludert. Trafikktall for April kommer om under to uker, og selskapet selv har meldt selv at April blir svakere. Hvorfor er det så uforståelig for mange at kursen faller? Det tekniske bilde viser støtte på 13..for 46 min sidenfor 46 min sidenFordi ebitda og resultat for 2023 og 2024 tilsier en mc som svarer til en kurs på 20-23.for 40 min sidenfor 40 min sidenJa GG, ofte er flyselskapets verdier i slots og Intangible assets, verdt mere enn flyselskapet. Og de sitter med en kontantbeholdning, med mere enn 10 mrd. Så verdien kontra prisingen er jo ikke tilstede.
- for 1 t sidenfor 1 t sidenHvor langt ned skal vi tro? 🤔for 1 t sidenfor 1 t sidenPrøver å finne ut av det nå🤔
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Åpent
Antall
Kjøp
5 638
Selg
Antall
1 225
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
891 | - | - | ||
2 225 | - | - | ||
1 116 | - | - | ||
8 444 | - | - | ||
769 | - | - |
Omsetning (NOK)
393 555 490Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q1) | 25. apr. i dag |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 16. feb. | |
2023 Ekstraordinær generalforsamling | 21. des. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 2. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 24. aug. 2023 | |
2022 Generalforsamling | 23. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr