Nordnetbloggen

Private Banking–kunder betaler tusenvis av kroner, men for hva?

Vi prater mye om avgifter på Nordnet i disse dager. Som en del av den nye verdipapirloven MiFID II, skal vi tydeligere vise kundene våre hva de betaler for å handle hos oss. Dette er noe som gjelder alle banker. Som en følge av dette får du nå vite eksakt hvor mye du betaler i kurtasje før du legger ordren, ikke bare en prosentsats. Dette er en av grunnene til at vi har oppdatert ordresiden vår, som er i henhold til de nye kravene. Det innebærer også at du som investor må oppfylle en del kunnskapskrav for å handle mer komplekse produkter. Vi øker altså kundebeskyttelsen for våre kunder, på flere forskjellige måter.

For en del av dere kommer nok det nye regelverket til å bli en liten oppvekker. Dere kan enklere se hva dere betaler hos en aktør kontra en annen. Lenge har disse vært godt skjult, men nå vil de se dagens lys og gir deg som investor muligheten til å agere.

Vi i Nordnet henvender oss til investorer som vet hva de vil, og gjennom den nye Private Banking-siden skal vi bygge en bedre tjeneste. En tjeneste hvor du kun betaler for de tingene du trenger. Da slipper du å betale for en dyr totalpakke.

Ingen kunder er like

Med forskjellige interesser og kunnskapsområder er ingen kunder like, og spesielt ikke når det kommer til investeringer.

Enkelte vil ha rådgivning innen skatt og juridiske spørsmål, men selv være ansvarlig for investeringene sine. Du betaler kun for den tjenesten du benytter deg av.

Andre verdsetter mer kontinuerlig oppfølging når det kommer til å bygge sin portefølje med aksjer og/eller fond. Her har vi allerede en elektronisk fondsrådgiver på plass, og det kommer også mye mer.

Nå kan du også flytte oppspart pensjons fra tidligere arbeidsgiver til oss. Vi tar ingen kostnader for å oppbevare pensjonskapitalbevis. Ved å velge oss har du tilgang til et bredt fondsutvalg og vi hjelper deg i flytteprosessen.

For mange er Private Banking en måte å skaffe seg kunnskap og inspirasjon. Gjennom våre eventer, blogginnlegg og populære podcast, #pengepodden, får du muligheten til å oppnå nettopp dette.

Hvorfor velger folk Nordnet?

De fleste av kundene våre har valgt oss fordi de er finansinteresserte og ønsker selv å ha styringen over egne investeringer. Hos oss velger du en transparent og moderne plattform, hvor du slipper å betale tusenvis av kroner for et personlig møte med rådgiver. Kostnadsfrie møter er også mulig hos oss.

Hva er viktig for deg? Private Banking hos Nordnet.

Vil du ha mer informasjon eller er interessert i å bli kunde, kontakt oss på: 23 33 30 95 eller privatebanking@nordnet.no

/Carl Frederic Malo, Sales Manager Private Banking Norge

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

Skriv en kommentar

avatar
Nordnets Investorbrev
Nordnets månedlige investorbrev med statistikk, nyheter og tips.

Ønsker du å vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.
Hold meg oppdatert